reklama

Vážil si seba samého

Svieže aprílové ráno. Predpoveď 18 °C a slnečno, veštila prijemnú cestu bicyklom do práce. 12 ranných kilometrov je tak akurát na prekrvenie mysle pred náročným pracovným dňom. Cestou po lávke pod Prístavným mostom som začul vodu. Podo mnou bol Dunaj, takže vody neúrekom, ale tento zvuk bol iný. Neviem čím, ale jednoducho iný. Čosi mi našeplo, aby som zastal. Zosadol som z bicykla a pozrel som dole. Pri pilieri sa krčil zarastený chlap. Mohol mať asi 45.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Bezdomovec, bolo to na prvý pohľad jasné. Neviem, prečo som nenasadol na bicykel a nepokračoval v ceste do práce. Čosi ma donútilo ostať. Zaujal ma a tak som ho chvíľu pozoroval. Pral. Namočil kus oblečenia do Dunaja a vrátil sa k pilieru. Prilial nejaký saponát do vedra s vodou a pral. Precízne a poctivo. Potom to vyplákal v Dunaji a také mokré poskladal. S vojenskou presnosťou to uložil do veľkej tašky a pokračoval ďalším kusom oblečenia. V taške sa tvoril vzorný komín z vypratých, mokrých vecí. Fascinujúce. Tento pán, žijúci na okraji spoločnosti, možno stratil v živote veľa, možno dnes nemá nič a nikoho, ale jedno je isté – niečo predsa len nestratil. Vážil si seba samého a tak sa snažil žiť v poriadku a čistote. Nestratil to, čo ho robilo človekom. Nestratil svoju osobnosť. Zamyslel som sa a predstavil som si jeho bezdomovecký kútik kdesi pod mostom. Taký skromný, spartakovský, ale vždy pozametaný a uprataný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Stál som tam možno 10 alebo 15 minút a pozoroval som ho. Zrazu pozrel hore. Pohľad sa asi naozaj dá vycítiť. Pozrel sa na mňa veľmi prísne. Bolo jasné, že je zvyknutý na ľudí, ktorí sa pozerajú a opovrhujú ním. Tentokrát to bolo inak. Neopovrhoval som ním, videl som v ňom človeka, ktorý si váži sám seba.


Nepovedal som mu to. Nasadol som na bicykel a pokračoval v ceste. Cestou som premýšľal. Prečo som mu to nepovedal? Asi by mi neveril. Jeho pohľad mi ostal vrytý v pamäti a raz ho určite stretnem a poviem mu to.

Jozef Uhler

Jozef Uhler

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ležanie na gauči a sledovanie televízneho spravodajstva je najhoršie stráveným časom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu